15/01/2013

Tijdens het bezoek van premier Elio Di Rupo op het salon Truck & Transport op de Heizel had de premier veel belangstelling voor Volvo. Met de fabrieken in Gent zorgt het bedrijf voor veel werkgelegenheid in België.

Truck & Transport, de 2-jaarlijkse vakbeurs voor wegtransport sloot na 4 succesvolle dagen zijn deuren op 14 januari 2013. De transportfederatie Febiac bevestigt dat meer dan 30.000 bezoekers, het grootste deel professionals uit de sector, de beurs hebben bezocht.

Volvo Trucks legde het accent op de Belgische primeur voor het grote publiek, namelijk de introductie van de nieuwe Volvo FH en Volvo FH16. Het vernieuwende en dynamische design en de technologische revoluties vielen duidelijk in de smaak van het publiek.
Dat Volvo Trucks veel belang hecht aan duurzaam ondernemen en de zorg voor het milieu, bleek uit de prominente plaats van de Volvo FE hybride en de Volvo FM  methaan-diesel. Nu al rijden er 2 Volvo hybride vuilniswagens in België, namelijk bij de Stad Gent en Vanheede Environmental Group. De allereerste truck aangedreven op een combinatie van methaan en diesel zal vanaf maart rijden bij Transports Vervaeke.
Deze voertuigen stoten niet alleen minder CO2 uit, zij dragen ook bij tot een meer kosten beheersend bedrijfsmodel.

Premier Elio Di Rupo in Volvo FH16
Op de laatste dag van het salon bezocht premier Elio Di Rupo de stand van Volvo Trucks. Hij toonde veel belangstelling voor de nieuwe Volvo FH16, en vertelde trots dat hij een rijbewijs als vrachtwagenchauffeur heeft en zelfs met een bus mag rijden. Hij voelde zich dan ook volledig thuis achter het stuur van de FH16.
De premier erkende het belang van Volvo Trucks als grote werkgever in België, met de fabriek in Gent en de vele diensten die hier mee samenhangen. In 2012 werden in Gent  33.316 trucks geproduceerd. De Volvo Groep stelt in België meer dan 3.200 mensen te werk. Daar komen nog de personeelsleden van 50 toeleveranciers en de dealers bij.

Bekijk het nieuwsitem op VTM over het bezoek van de premier aan het salon: http://nieuws.vtm.be/binnenland/2013011435234-truckchauffeur-di-rupo-op-autosalon-geen-premie-voor-aankoop-elektrische

Premier Elio Di Rupo achter het stuur van de nieuwe Volvo FH16 tijdens het salon Truck & Transport image/pjpeg 791,3 KB