14/05/2013

Nieuwe Volvo FE en Volvo FL – maximale beschikbaarheid en minimale vaste kosten

De nieuwe versies van de Volvo FE- en Volvo FL-trucks bieden een uitstekende combinatie van technologie en services die moeten garanderen dat de truck klaar is voor gebruik als dat nodig is. De eigenaar en de chauffeur hebben de handen vrij om zich te richten op hun kerntaak, terwijl Volvo Trucks voor het voertuig zorgt.

"Klanten in dit segment willen geen truck, maar probleemloze toegang tot een efficiënte transportoplossing. De nieuwe Volvo FE en Volvo FL maken het voor ons nog gemakkelijker om hen te voorzien van een uitgebreide service zodat hun bedrijf een succesvolle toekomst tegemoet gaat", zegt Claes Nilsson, President of Volvo Trucks.

Of transport nu een kerntaak van de klant is of niet, deze trucks zijn belangrijke bedrijfsmiddelen die helpen om op tijd te leveren.

"Veel eigenaren van een Volvo FE en Volvo FL hebben de trucks een lange tijd in bezit en geven er de voorkeur aan dat wij verantwoordelijk zijn voor het op de weg houden van de truck. De keuze voor een deskundige partner die kan zorgen voor een hoogwaardig product en voor probleemloos bezit, is voor hen op de lange termijn zeer voordelig", zegt Pernilla Sustovic, Segment Manager Distribution and Refuse bij Volvo Trucks.

Proactieve aanpak staat garant voor zorgeloos bezit

Tegelijk met de introductie van de nieuwe Volvo FE en Volvo FL presenteert Volvo Trucks een uitgebreid serviceaanbod. Het hoogste niveau - het Gold Contract - omvat onderhoud, reparaties en de hoogst mogelijke beschikbaarheid.

Met het verbeterde Gold Contract kan de truck draadloos worden verbonden met de Volvo-werkplaats die het gebruik van het voertuig bijhoudt en de slijtage van bepaalde onderdelen controleert. Het doel is om proactief te zorgen dat de truck alleen en precies wanneer dat nodig is, naar de werkplaats gaat en dat onderhoud wordt uitgevoerd wanneer het voertuig niet wordt gebruikt.

"Door op afstand in de gaten te houden hoe de truck wordt gebruikt en hoe snel de diverse onderdelen slijten, proberen we te voorkomen dat kleine problemen uitmonden in onverwachte stilstand", aldus Jarkko Aine, expert Transport Solutions bij Volvo Trucks.

Het bezit kan nog verder worden vereenvoudigd als klanten kiezen voor uitgebreide huurformule  waarbij alle kosten worden verzameld in één maandelijkse factuur.

Verhoogde productiviteit

Verhoogde productiviteit, bijvoorbeeld de mogelijkheid om meer te doen in een kortere tijd, heeft ook een hoge prioriteit onder klanten met een Volvo FE of een Volvo FL. De nieuwe trucks helpen op verschillende manieren om de winstgevendheid van klanten te verbeteren.

• De rijeigenschappen zijn verbeterd doordat de nieuwe, efficiënte D5- en D8-motoren vlot het gewenste koppel leveren bij lage toerentallen.
  • De speciaal ontworpen 12-tons versie van de Volvo FL biedt een gewichtsvoordeel omdat de truck tot 500 kg meer lading kan vervoeren.
  • De Volvo FE is nu leverbaar met de geautomatiseerde I-Shift-transmissie en software voor specifieke taken als distributie. I-Shift helpt ook bij het verlagen van het brandstofverbruik.
  • De service Fuel Advice is bedoeld om brandstof te besparen en eigenaren en chauffeurs te helpen om hun trucks zo rendabel mogelijk te gebruiken.

14 mei 2013

Claes Nilsson, President of Volvo Trucks image/pjpeg 3,7 MB
It is now possible to equip the Volvo FE with I-Shift which helps reduce fuel consumption. image/pjpeg 2,6 MB
Jarkko Aine, Transport Solutions expert, Volvo Trucks image/pjpeg 180,2 KB