1/07/2013

Volvo Trucks dealer Automobilia eindigt knap 7de op ‘s werelds grootste kampioenschap voor werkplaats personeel

De VISTA Finale 2013 vond dit jaar traditiegetrouw plaats in Göteborg, Zweden. Het team van Automobilia heeft tijdens een spannende finale een fantastische 7de plaats weten te behalen. In totaal deden 4.490 teams mee aan VISTA 2012-2013 – de wereldwijde competitie voor werkplaatspersoneel van Volvo Trucks en Buses.

Het team uit Finland heeft gewonnen en mag zich vanaf nu 2 jaar lang VISTA World Champion noemen. Teams uit Zwitserland en de UK behaalden de tweede en de derde plaats. Het Belgische team Automobilia werd knap zevende. Tijdens het feestelijke "Prize Giving Diner" op 26 juni is deze uitslag bekend gemaakt.

In de finale afgelopen dinsdag 25 juni, streden in het totaal 32 teams uit de hele wereld voor de titel. Gedurende de competitiedag hebben de teams, elk bestaande uit maximaal 4 personen, gewerkt aan 8 verschillende praktijkopdrachten van elk 30 minuten. Hierbij kwam het o.a. aan op teamwork, problemen oplossen en het werken volgens de Volvo richtlijnen. Met andere woorden - eigenschappen nodig om de hoge kwaliteitsdiensten aan de klant te kunnen aanbieden.

VISTA 2013 is tot nu toe de grootste competitie ooit. Meer dan 17.000 deelnemers uit 4.490 teams verspreid over de hele wereld hebben deelgenomen. In België deden vanaf het begin van deze VISTA editie in september 2012 283 deelnemers mee, verspreid over 71 teams. De teams doorliepen theoretische voorrondes en regionale halve finales tot de wereldfinale met 32 teams.

Teams van Automobilia stonden al vier maal in de halve finale, en deze keer slaagden ze erin ook de finale te halen en zelfs de zevende plaats. Frederik Vanneste: "We zijn bijzonder blij met ons resultaat. Sommige opdrachten waren echt zwaar en stresserend, maar we kennen elkaar goed en werken goed samen als team."

Inschatting is dat dankzij VISTA 475.690 uur extra training voor Volvo Trucks' en Volvo Buses' naverkooppersoneel werd gegenereerd. Maar de waarde van het kampioenschap eindigt niet met de finale.

"VISTA vormt een essentieel deel van Volvo Trucks' en Buses' competentie en ontwikkelingswerk. De resultaten worden gebruikt in de algemene trainingsmodules om de kennis, competentie en kwaliteit van alle naverkoopdiensten te verbeteren." zegt Hayder Wokil, Quality Director bij Volvo Trucks.

Juni 27, 2013

Resultaten VISTA 2012-2013

1. Team Harju, Finland
2. NTC 1, Zwitserland
3. Hammers, United Kingdom
7. Automobilia Ieper, België

Beste team spirit: Benecia, Korea
Beste team leader: Matheus Henrique de Avila, Brazil
Beste nieuwkomer: Wetteri Power Oy, Finland

Feiten over VISTA

VISTA is het grootste kampioenschap voor aftersales personeel in de wereld. Wat oorspronkelijk begon in 1957 als een wedstrijd voor Volvo monteurs in Zweden is sindsdien uitgegroeid tot een internationaal evenement. Het doel van VISTA is om de kennis en vaardigheden van medewerkers te ontwikkelen en de diensten van de aftersales te verbeteren. De wedstrijd staat open voor alle aftermarket werknemers binnen het wereldwijde Volvo Trucks en Volvo Bus servicenetwerk. VISTA 2012-2013 is de grootste geweest ooit, met meer dan 17.000 deelnemers.

Automobilia team image/pjpeg 1014,8 KB
Automobilia team image/pjpeg 1,1 MB