10/09/2013

Volvo FH wint International Truck of the Year 2014

Bijna een jaar na zijn spectaculaire lancering is de nieuwe Volvo FH verkozen tot ‘International Truck of the Year 2014' door vooraanstaande bedrijfsvoertuig journalisten, die 25 magazines in heel Europa vertegenwoordigen. De ‘Truck of the Year' trofee werd gisteravond in ontvangst genomen door Volvo Trucks' President Claes Nilsson tijdens een ceremonie op de Comtrans bedrijfsautoshow in Moskou.

International Truck of the Year voorzitter Gianenrico Griffini commentarieerde het oordeel van de vakjury: "Volvo Trucks heeft een volledig nieuwe langeafstand truck geleverd, die met zijn innovatieve cabine, hightech aandrijflijn componenten en geavanceerde onderhoudsoplossingen een nieuwe maatstaf zet in het segment van de zware vrachtwagens."

Geavanceerde premium truck

Dit is de 3de keer dat de Volvo FH wordt verkozen tot International Truck of the Year. Hij won de trofee ook in 1994 en 2000.
"We zijn vereerd en blij. Toen we de nieuwe Volvo FH in september 2012 hebben geïntroduceerd, beweerden we dat we de standaard verhoogden van wat een premium truck kan aanbieden. De ‘International Truck of the Year award' bevestigt dat de Volvo FH zijn beloftes waar maakt," zegt Claes Nilsson, President van Volvo Trucks.
De geheel nieuwe Volvo FH is een truck die gebouwd is met de chauffeur in gedachten en met de focus op het verbeteren van de rentabiliteit van de transportondernemingen. Hij beschikt over belangrijke innovaties op alle cruciale gebieden: brandstofverbruik, ergonomie, rijvaardigheid, actieve en passieve veiligheid en tijdbesparende functies.

De nieuwe Volvo FH in een notendop

• De truck is leverbaar met 13 en 16-liter Euro 6 motoren.
  • De I-See technologie kan tot 5% brandstof besparen. I-See gebruikt elektronisch vastgelegde informatie over de topografie van de wegen om het automatisch schakelen, de snelheid en de hulpremsystemen te optimaliseren.
  • De rijvaardigheid is superieur dankzij een verbeterd chassis en de mogelijkheid om te kiezen voor onafhankelijke voorwielophanging.
  • De rijpositie is beter en biedt een grotere flexibiliteit. Zo heeft het stuurwiel nu een kantelfunctie, een wereldpremière in de truckwereld.
  • De chauffeur heeft een beter zicht op de weg, niet in het minst als gevolg van de toename van het bruikbare venstergebied van de cabine en het innovatieve ontwerp van de achteruitkijkspiegel.
  • Meer rechtopstaande A-stijlen vergroten de binnenkant van de cabine met 1 m³. Dit geeft 300 liter extra opslagcapaciteit en meer comfort aan boord.
  • Volvo Trucks biedt maximale inzetbaarheid met de nieuwe FH. Deze belofte is gebaseerd op nieuwe technologie voor het op afstand monitoren van slijtage van componenten en de algemene staat van het voertuig.

Verhoogt het rendement voor de eigenaar

"De nieuwe Volvo FH verhoogt de winstgevendheid van de transportonderneming op verschillende manieren," zegt Claes Nilsson. Hij concludeert: "en de kans geven aan chauffeurs om te werken in de ‘International Truck of The Year' is natuurlijk een extra bonus."

Voor meer informatie over de nieuwe FH, bezoek onze Newsroom. De Volvo FH werd geïntroduceerd op 5 september 2012.

Link foto's op de imagebank: http://images.volvotrucks.com/latelogin.jspx?records=Volvo+Trucks:20361,Volvo+Trucks:19679,Volvo+Trucks:19562,Volvo+Trucks:19544,Volvo+Trucks:23049,Volvo+Trucks:23048

10 september 2013

De ‘Truck of the Year’ trofee werd gisteravond in ontvangst genomen door Volvo Trucks’ President Claes Nilsson tijdens een ceremonie op de Comtrans bedrijfsautoshow in Moskou. image/pjpeg 250,4 KB
De ‘Truck of the Year’ trofee werd gisteravond in ontvangst genomen door Volvo Trucks’ President Claes Nilsson tijdens een ceremonie op de Comtrans bedrijfsautoshow in Moskou. image/pjpeg 376,3 KB