1/10/2013

Efficiëntere depannages met nieuw depannagevoertuig van Volvo Truck Center

Onverwachte stilstand komt altijd ongelegen. Om de klanten sneller te kunnen helpen, heeft Volvo Truck Center geïnvesteerd in twee nieuwe depannagevoertuigen, volledig uitgerust als werkplaats.

Volvo Trucks biedt met Volvo Action Service een 24/24 uur depannagedienst aan alle Volvo Trucks klanten. Alle Volvo Trucks dealers in heel Europa werken mee aan deze dienstverlening.
Om de chauffeurs die met onverwachte stilstand kampen sneller en beter te kunnen helpen, heeft Volvo Truck Center geïnvesteerd in twee nieuwe depannagevoertuigen. Men heeft gekozen voor een grote bestelwagen. Het unieke is dat dit voertuig volledig werd ingericht als een echte werkplaats.

Werkplaats op de weg
De grote laadbak meet B1,70 x L3,5 x H2m en is ingericht met kasten, rekken en zelfs een werkbank. Deze zijn volledig gevuld met het meest voorkomende gereedschap dat nodig is bij depannages. Zo staat er onder meer een nieuwe compressor, een stroomgroep, een verwarmingselement om bouten te lossen en reservoirs voor brandstof, koelvloeistof en olie.
Het voertuig is uitgerust met een laadklep. Zo kan de mekanieker zijn eigen werkkoffer waarmee hij in de garage werkt, meenemen en snel vertrekken.
Uiteraard is het voertuig uitgerust met alle veiligheidsvoorzieningen om goed zichtbaar te zijn, zoals zwaailichten, stroboscooplamp en kegels.

Als uit het gesprek met de chauffeur al blijkt wat het probleem is, worden de nodige wisselstukken onmiddellijk meegenomen.

Jasper Boon, vestigingsleider: "Het is belangrijk voor onze klanten dat ze zo weinig mogelijk tijd verliezen. Daarom staat een technieker van Volvo Truck Center altijd paraat om onmiddellijk te vertrekken met het depannagevoertuig".

24/24 - 7/7 depannage
Volvo Action Service biedt Volvo truckchauffeurs hulp bij pech onderweg in heel Europa. Het volstaat om te bellen, en in de nieuwe modellen zit zelfs een VAS on call knop, waarmee de dispatching dienst onmiddellijk nuttige informatie over het voertuig en de locatie kan zien. De chauffeur wordt geholpen in zijn eigen taal, of dat nu Nederlands, Frans, Spaans of Pools is. De dichtstbijzijnde dealer wordt gecontacteerd en deze komt zo snel mogelijk ter plaatse om het probleem op te lossen.

Meer info op http://www.volvotrucks.com/dealers-vtc/nl-be/VolvoTruckCenter/parts_service/depannage/Pages/Depannage.aspx

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Annie Vonck, tel. +32 2 4825385, e-mail annie.vonck@volvo.com of Jasper Boon, jasper.boon@volvo.com

De nieuwe Volvo Action Service depannage bestelbus image/pjpeg 346,2 KB
De nieuwe Volvo Action Service depannage bestelbus image/pjpeg 218,8 KB