14/11/2013

Productie van zware vrachtwagens in Volvo Trucks Gent opnieuw naar een meer normaal niveau

Na een periode van hoge volumes wordt er nu voorzien dat de aanvragen begin 2014 opnieuw naar een meer normaal niveau zullen komen, waardoor de tijdelijke nachtploeg tegen het einde van dit jaar zal stopgezet worden.

Om tegemoet te kunnen komen aan de grotere vraag van de klanten naar zware vrachtwagens, o.a. ten gevolge van de invoering van de Euro 6, verhoogde het bedrijf haar productie vóór de zomervakantie door gedurende een aantal weken meer uren te presteren in de week en te werken op zaterdag. Na de zomervakantie werd er gestart met een tijdelijke nachtploeg. Hiervoor werden 350 extra tijdelijke medewerkers aangetrokken.

Nu er aan deze hogere vraag voldaan is en de vraag van de klanten naar zware trucks opnieuw naar een meer normaal niveau komt, zal ook de productie vanaf begin 2014 opnieuw in een tweeploegenstelsel kunnen gebeuren.

Directie en vakbonden starten binnenkort besprekingen op basis van reeds gemaakte afspraken bij de opstart ervan.