16/12/2013

Volvo FH16 met Euro 6 maakt komende lente zijn opwachting

In de lente van 2014 lanceert Volvo Trucks zijn nieuwe topmodel: de Volvo FH16 in Euro 6-configuratie. Met zijn 16-litermotoren van de nieuwste generatie voldoet de nieuwe Volvo niet alleen aan de strenge emissienormen, maar beantwoordt hij ook aan de hoge verwachtingen van klanten op het vlak van prestaties en productiviteit in de meest veeleisende gebruiksomstandigheden.

"We zijn heel blij dat we erin geslaagd zijn om te voldoen aan de Euro 6-vereisten en we tegelijkertijd het beste rijgedrag en de beste prestaties op de markt kunnen blijven aanbieden. Ook het brandstofverbruik blijft zeer concurrentieel", aldus Kristin Signert, Long Haul Segment Manager bij Volvo Trucks.

Het nieuwe gamma Euro 6-motoren omvat drie vermogens: 750 pk (3.550 Nm), 650 pk (3.150 Nm) en 550 pk (2.900 Nm). Deze drie motoren zijn compatibel met de I-Shift, de automatische transmissie van Volvo. De versie met 550 pk is ook beschikbaar in een 2.800 Nm-variant met een manuele versnellingsbak.

De Volvo FH16 is een van de krachtigste en meest kenmerkende vrachtwagens in de sector. Hij valt erg in de smaak bij veeleisende transportfirma's en chauffeurs, die vooral zijn prestaties, productiviteit en comfort op prijs stellen. De FH16 wordt bijvoorbeeld ingezet als trekker in het zware segment, als vervoermiddel voor boomstammen en voor het snelle langeafstandswerk, zoals het vervoer van voedingsmiddelen. De recentste versie van deze vrachtwagen werd voorgesteld in de herfst van 2012. Net iets meer dan een jaar later gaat de Volvo FH16 de nieuwe Euro 6-fase in, die wordt gekenmerkt door een veel lagere uitstoot van stikstofoxides en roetdeeltjes.

De verkoop van de Volvo FH16 met Euro 6-motor gaat van start in maart 2014. De productie is gepland voor begin juni.

16 december 2013

Directe link naar afbeeldingen in highres: http://images.volvotrucks.com/latelogin.jspx?records=Volvo+Trucks:19693,Volvo+Trucks:19696,Volvo+Trucks:23578,Volvo+Trucks:23579,Volvo+Trucks:23580,Volvo+Trucks:23581

In het voorjaar van 2014 verschijnt het topmodel van Volvo Trucks: de Volvo FH16 in Euro 6-configuratie. image/pjpeg 530,8 KB
Kristin Signert, Long Haul Segment Manager bij Volvo Trucks image/pjpeg 499,9 KB