10/02/2014

Volvo Trucks enthousiasmeert leerlingen automechanica

Tussen 13/1 en 17/1/2014 hebben 200 deelnemers de Volvo Trucks trainingsdagen voor scholen gevolgd. Dit is reeds het 7de jaar dat de scholendagen in Brussel werden georganiseerd.

De wereld van trucks is een boeiende wereld, maar vaak ook een onbekende wereld. Om leerlingen geïnteresseerd te maken in trucks en Volvo, organiseert Volvo Trucks Belgium jaarlijks een scholenweek, waarbij leerlingen die automechanica volgen en interesse hebben voor trucks uitgebreid kunnen kennismaken met deze reuzen van de weg.

Dit jaar zijn de bekende scholendagen door gegaan van 13 tot 17 januari in het trainingscenter bij Volvo Trucks Belgium in Brussel. Dit jaar namen 10 scholen uit het hele land deel. In totaal hebben 200 mensen de training gevolgd. De trainingsdag bestond uit een combinatie van theorie en praktijk. De training startte met een blik op de Volvo Group en de toekomstmogelijkheden. De nieuwe modellen die in 2013 werden geïntroduceerd kwamen uitgebreid aan bod, waarbij het accent lag op de vele vernieuwende technologieën. De theorie werd gevolgd door een praktisch ‘hands-on' gedeelte. In het trainingcenter konden de trucks  en de motoren ‘live' worden bekeken, waarna de leerlingen onderdelen en situaties in de praktijk konden toetsen. Dirk As, leerkracht autotechnieken GTI Duffel: "Dit was een geslaagde kennismaking met de wereld van Volvo Trucks, voor zowel de leerlingen als de leerkrachten, met leerrijke, interessante en professionele presentaties van het bedrijf en de producten".

De Volvo Trucks trainingsdagen worden in nauw overleg met de dealers georganiseerd. De voorbije jaren hebben aangetoond dat de scholendagen voor een aantal leerlingen gevolgd kunnen worden door een boeiende stage bij een dealer en kan uitmonden in een vaste tewerkstelling.

Volvo Trucks enthousiasmeert leerlingen automechanica image/pjpeg 3,6 MB