7/03/2014

3 zuinige Volvo FH voor Beltrami

Onlangs heeft het Belgische bedrijf Beltrami uit Harelbeke 3 nieuwe brandstofzuinige Volvo FH in gebruik genomen. De trucks hebben een Volvo Gold contract waarmee de werkplaats informatie op afstand kan downloaden en 100% inzetbaarheid van het voertuig kan worden gegarandeerd.

Beltrami, een Belgische groothandel in natuursteen met vestigingen in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Italië en Polen, investeert in de verdere vergroening van zijn vloot met de aankoop van 3 nieuwe Volvo FH's. Deze groene vlootpolitiek werd eerder al bekroond met de Green Truck award die het bedrijf in 2010 in ontvangst mocht nemen.

Groen beleid
Een groen beleid uit zich op meerdere vlakken. Eén daarvan is de truck waarmee men zich aan alle transporttaken wijdt. Herwig Callewier, chairman van Beltrami: "We waren onder de indruk van de goede verbruiksresultaten van Volvo. Onze dealer heeft ons zeer goed geadviseerd in de juiste specificaties van de trucks, waarbij men rekening hield met hoe de trucks in de realiteit worden ingezet. Hierdoor zijn de trucks echt zuinig. En een lager verbruik resulteert ook in een lagere CO2 uitstoot, wat goed is voor het milieu".

Brandstofzuinige Volvo FH
De keuze viel op 3 Volvo FH met een geoptimaliseerd vermogen van 460 pk. De voertuigen zijn uitgerust met brandstof besparende componenten, zoals o.m. een ontkoppelbare compressor, automatische motoruitschakeling bij stationair draaien en de geautomatiseerde I-shift versnellingsbak met het fuel-economy pakket en uitgerust met I-See.
I-See is een uniek systeem gebaseerd op de werkelijke topografie van de weg. Tijdens het rijden leert het systeem alle hellingen en wegen, en slaat deze op in een centrale database. Vervolgens wordt deze kennis automatisch gebruikt om brandstof te besparen - tot wel 5% tijdens een rijcyclus.
De 3 trekkers zijn uitgerust met Dynafleet, het transport informatiesysteem van Volvo Trucks. Hierdoor heeft men een zeer goed inzicht in de locatie van de trucks, het brandstofverbruik en de efficiëntie van de chauffeurs. Met de Dynafleet app is het mogelijk om op elk moment van de dag toegang tot deze informatie te hebben.

100% inzetbaar
De nieuwe Volvo's FH's beschikken over een Volvo Gold contract: een onderhoud- en herstellingscontract dat maximale inzetbaarheid garandeert. Dit is mogelijk dankzij de Telematica Gateway (TGW) waarmee de werkplaats op afstand toegang kan krijgen tot de truck. Informatie zoals motorgegevens, kilometerstand, brandstofverbruik, diagnostische storingscodes, rijomstandigheden en vooral de status van essentiële componenten (remblokken, koppeling, accu, luchtdroger, etc.) kan op afstand worden bekeken.

"Dat houdt in dat we een klant op tijd kunnen waarschuwen, voordat hij te maken krijgt met een ongeplande stop. Maar belangrijker nog, we zijn altijd perfect voorbereid wanneer een voertuig de werkplaats binnenkomt. Bovendien geeft een onderhoudscontract volledige controle van de kosten, omdat preventief onderhoud en herstellingen zijn inbegrepen", legt Tom Calleeuw, commercieel afgevaardigde bij Volvo Trucks dealer Nebim uit.

6/3/2014

Beltrami image/pjpeg 3,1 MB