24/03/2014

Optimalisatie van het brandstofverbruik met nieuwe Volvo FH Fuel Concept.

Volvo Trucks introduceert de Volvo Fuel Concept truck en brengt brandstofefficiëntie daarmee naar een nog hoger niveau. De combinatie van nieuwe technologie en brandstofadvies verbetert de winstgevendheid van transportondernemingen.

"Brandstof beslaat tot 35% van de kosten van een transportbedrijf", verklaart Siegfried Van Brabandt, Director Commercial Trucks, Volvo Trucks Belgium. "Besparen op deze kosten is daarom van essentieel belang. Na de levering van de eerste 1000 FH's sinds de lancering vorig jaar zien we dat telkens dezelfde drie positieve ervaringen terugkomen: design, comfort en het verbruik."

Met een grootschalige actie bij alle Belgische dealers wil Volvo Trucks nog verder de kaart van de brandstofbesparing trekken.

Zuinige Fuel Concept FH
De Fuel Concept trucks zijn ontworpen om zo zuinig mogelijk te rijden en voorzien van brandstofbesparende specificaties, zoals het Airflow-pakket, de I-Shift geautomatiseerde versnellingsbak met de speciale Fuel & Economy software en de intelligente cruise control, I-Cruise alsook de ontkoppelbare compressor. Een grote besparing kan ook worden behaald bij het gebruik van I-See, die wegen onthoudt om op het meest gunstige moment te schakelen, accelereren of remmen, wat leidt tot een lager brandstofverbruik.

De perfecte combinatie
De Fuel Concept trucks beschikken daarnaast over een aantal brandstofbesparende diensten:

• Fuel Advice, een dynamische rijstijlassistent, helpt klanten hun brandstofverbruik terug te dringen tot 5%
  • Het transportinformatiesysteem Dynafleet zorgt ervoor dat klanten in staat zijn hun transporten op ieder moment te zien en controleren om bij te dragen aan een efficiëntere planning
  • Chauffeurstrainingen motiveren chauffeurs, verhogen de efficiëntie en verbeteren de kwaliteit van het bedrijf

"Door de combinatie van innovatieve technologie en diensten die zowel de persoonlijke vaardigheden als de controle verbeteren, willen we de winstgevendheid van onze klanten nog vergroten. Samenwerking, communicatie en acties plannen en uitvoeren samen met de Volvo dealer is de kernboodschap. Ieder detail bespaart brandstof op zich, maar door ze te combineren met het Volvo dienstenpakket is de truck tot het hoogste niveau brandstofgeoptimaliseerd", concludeert Siegfried Van Brabandt.

24/3/2014

Volvo FH Fuel Concept Truck image/pjpeg 113,8 KB