7/04/2014

Nieuwe dienst helpt Volvo-klanten hun brandstofverbruik tot 15% terug te dringen

Met de nieuwe chauffeurstrainer, een coach die Volvo-klanten leert hoe ze slimmer met hun trucks kunnen werken en rijden, hoopt de truckconstructeur klanten te helpen hun brandstofverbruik tot 15% terug te dringen. De nieuwe dienst speelt in op de vraag van de sector naar meer brandstofefficiëntie, en wil milieuvriendelijker en veiliger transport promoten.

"De nieuwe chauffeurstrainer is een natuurlijke stap voor de Volvo Truck Centers in Brussel, Kampenhout en Mechelen. Een stap waarmee we onze klanten beter kunnen helpen met de uitdagingen waarvoor ze staan," aldus managing director Frank Kimpe. Sinds hij in 2011 managing director werd, heeft hij de klantentevredenheid gestaag zien groeien. Hij is vol lof over de inspanningen van de werknemers, maar wijst er tegelijk op dat er nog meer moet worden gedaan.

Een van de punten die klanten zeer belangrijk vinden, is brandstof. "We weten dat brandstof tot maar liefst 35% van de kosten van een onderneming kan uitmaken. Net op dat punt zal de nieuwe chauffeurstrainer onze klanten veel geld doen besparen," aldus Frank Kimpe.

Door te coachen en chauffeurs en eigenaars een opleiding te geven over alle functies van een truck, helpt de chauffeurstrainer het volledige potentieel van de truck te benutten, met tegelijk een veel lager brandstofverbruik dan voordien.

"De chauffeurstrainer kan in combinatie met onze brandstofbesparende producten en diensten het brandstofverbruik potentieel doen dalen tot 15%. Dat is een hoop geld voor onze klanten, en het heeft ook een enorm positief effect op het milieu omdat de uitstoot van CO2 drastisch daalt," legt Frank Kimpe uit. Hij voegt er nog aan toe: "De training is ook een gecertificeerd onderdeel van de door de EU opgelegde 35 uur die alle professionele chauffeurs moeten volgen, wat de training nog interessanter maakt voor onze klanten."

Daarnaast wijst Frank Kimpe erop dat slimmer en efficiënter rijden de beschikbaarheid van het voertuig verbetert, met dus een rechtstreekse invloed op de inkomsten, maar ook de veiligheid verhoogt van zowel de chauffeur als iedereen buiten de truck.

"Onze allesoverheersende strategie is tevreden klanten, en de chauffeurstrainer is een grote stap in die richting. Het toont ook ons engagement om het brandstofverbruik laag te houden en een bijdrage te leveren tot duurzamer transport," sluit hij af.

7/4/2014

Frank Kimpe, Managing Director, Volvo Truck Center, telefoon: +32 2 333 04 01, e-mail: frank.kimpe@volvo.com

Frank Kimpe image/pjpeg 799,6 KB
Volvo Truck Center Brussel image/pjpeg 702,4 KB