14/05/2014

GHEYS Transport & Logistiek neemt 25 lichtgewicht FH420 trekkers in gebruik.

De transport en logistieke dienstverlener uit Mol bestelde 25 Volvo FH trekkers. De trekkers zijn speciaal gespecificeerd, om ze zo licht als mogelijk te maken, om zo het laadvermogen te maximaliseren.

Het familiebedrijf is al meer dan 100 jaar een bekende speler in de wereld van transport en logistieke dienstverlening. Ze kochten de 25 nieuwe trekkers om hun wagenpark van bijna 200 voertuigen verder te vernieuwen. " Wij zijn onder meer actief in de petrochemische industrie, waar elke kilo telt. Daarom lieten we onze dealer, Paesen Trucks Peer, de trekkers zodanig specifiëren, om ze zo licht als mogelijk te maken, zodat we ons laadvermogen optimaal kunnen benutten" zegt Luc Gheys, technisch verantwoordelijke van de groep.

Lichtgewicht Volvo FH
De 25 Volvo's FH zijn uitgerust met de gekende I-shift geautomatiseerde versnellingsbak en de ruime Globetrotter cabine.
Luc Gheys: "De overgang naar Euro 6 heeft op de nieuwe Volvo FH slechts beperkte invloed gehad voor het nuttige laadvermogen. Met een paar extra wijzigingen zijn we er in geslaagd om het gewicht acceptabel te houden, ondanks de gewichtstoename door Euro 6."
Om het gewicht van de trekker te beperken, werden verschillende onderdelen geoptimaliseerd: monoblad voorvering, geoptimaliseerde batterijbak, ophanging van de brandstoftank met 2 steunen i.p.v. 3, aluminium luchtketels, geoptimaliseerd chassis, tussenbalk en sluitbalk.

Investeren in de toekomst
GHEYS Transport en logistiek kocht onlangs in Tessenderlo een 34 ha trimodale site industriegrond, met de bedoeling om haar klanten op vlak van logistiek nog beter te kunnen dienen. Deze bijkomende site sluit aan op de reeds bestaande site in Beringen die nu ca. 55ha groot is, dit naast de bestaande exploitaties in Mol, Geel, en Genk. In Mol werd enkele jaren geleden zwaar geïnvesteerd in een kanaalterminal om containers via de binnenvaart meer in het binnenland te kunnen verwerken i.p.v. in de haven.

Pijlers van het succes van GHEYS Transport en Logistiek zijn hun sterke kernwaarden: kwaliteit en vakkennis, service en flexibiliteit, teamwork en duurzaamheid, veiligheid en aandacht voor het milieu. Luc Gheys "We vinden deze zelfde waarden terug bij Volvo Trucks. Net als wij hebben zij kwaliteit, veiligheid en milieu als basis voor al hun activiteiten".

De trucks werden geleverd door Paesen Trucks Peer.

14/5/2014

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met: Karen Schulpzand, tel. +32 2 4825454, e-mail karen.schulpzand@volvo.com

GHEYS Transport & Logistiek neemt 25 lichtgewicht FH420 trekkers in gebruik. image/pjpeg 116,2 KB
GHEYS Transport & Logistiek neemt 25 lichtgewicht FH420 trekkers in gebruik. image/pjpeg 91,8 KB