16/05/2013

Complete Volvo Trucks-reeks binnen acht maanden vernieuwd

Sinds september 2012 heeft Volvo Trucks vijf nieuwe truckmodellen uitgebracht. Het begon allemaal vorig jaar met de spectaculaire introductie van de nieuwe Volvo FH, dit jaar gevolgd door de introductie van de nieuwe Volvo FM, Volvo FMX, Volvo FE en Volvo FL. Alle nieuwe modellen omvatten innovaties en voorzieningen die het werk van de chauffeurs gemakkelijker en efficiënter maken.

"Dit is een van de meest intensieve en spannendste periodes uit onze geschiedenis. Dankzij uiterst moderne hightechproducten is Volvo uitstekend in staat om klanten in alle segmenten te helpen bij het verbeteren van hun productiviteit en winstgevendheid," aldus Claes Nilsson, President of Volvo Trucks.

De visuele banden binnen de Volvo-familie zijn sterker dan ooit, vanaf de krachtige Volvo FH16 tot aan zijn kleinere familieleden. Het klassieke Volvo Iron Mark is op alle modellen naar boven verplaatst naar een nieuwe positie onder de voorruit. De nieuwe koplampen met hun opvallende dagrijverlichting benadrukken ook het uniforme uiterlijk.

Betere werkomgeving voor chauffeurs

De geheel nieuwe Volvo-trucks bieden een uitgebreide reeks voordelen voor de chauffeurs. Het interieur van alle cabines is vernieuwd of verbeterd en er is vooral aandacht besteed aan het creëren van een efficiënte, ergonomische, comfortabele en veilige werkplek.

"De werkomstandigheden voor de chauffeurs staan steeds centraal bij het ontwikkelen van nieuwe trucks. Het baanbrekende Volvo Dynamic Steering-systeem is een uitstekend voorbeeld van hoe we het rijden minder inspannend maken, en de onafhankelijke voorwielophanging, een wereldprimeur voor zware trucks, verbetert zowel comfort als stabiliteit," aldus Claes Nilsson.

Lagere transportkosten

Volvo Trucks heeft ook nieuwe technologie en nieuwe services geïntroduceerd die zijn ontworpen om de transportkosten voor de klant te reduceren. Het is nu bijvoorbeeld mogelijk om via telematica een aantal componenten te bewaken. En ook kan het verbeterde Volvo Gold Service Contract nu maximale beschikbaarheid bieden voor de Volvo FH, Volvo FM, Volvo FE en Volvo FL.

Volvo-chauffeurs kunnen kiezen uit verschillende brandstof besparende voorzieningen en services zoals Dynafleet Fuel & Environment, Fuel Advice en de cursus Efficient Driving. Bovendien is de zeer gewaardeerde automatische I-Shift-transmissie nu ook leverbaar voor niet alleen Volvo FH, Volvo FM, Volvo FMX, maar ook voor Volvo FE. I-Shift kan worden aangepast voor een aantal specifieke toepassingen en helpt het brandstofverbruik terug te dringen.

Een van de belangrijkste nieuwe voorzieningen voor het besparen van brandstof is I-See. Dit systeem kan worden vergeleken met een automatische piloot die op hellingen zorgt dat de juiste versnelling, acceleratie en motorrem zo efficiënt mogelijk worden ingezet. De eerste keer dat een truck met de nieuwe versie van I-See op een heuvelachtige weg rijdt, wordt informatie over de lokale topografie draadloos verzonden naar de Volvo Trucks-server. Als een tweede truck met I-See op hetzelfde stuk weg rijdt, ontvangt het systeem automatisch topografische gegevens van de server. Schakelen, accelereren en remmen worden vervolgens met een zo laag mogelijk brandstofverbruik uitgevoerd. De besparing voor langeafstandstransporten kan oplopen tot wel vijf procent.

"Al onze trucks bieden chauffeurs dezelfde uitstekende rijeigenschappen terwijl het transportbedrijf tegelijkertijd profiteert van voordelen als maximale beschikbaarheid en minimale brandstofkosten," besluit Claes Nilsson.

16 mei 2013

Volvo Trucks new truck range, from left to right: Volvo FL, Volvo FMX, Volvo FH, Volvo FH16, Volvo FM and Volvo FE. image/pjpeg 3,6 MB
Volvo Trucks new truck range, from left to right: Volvo FL, Volvo FMX, Volvo FH, Volvo FH16, Volvo FM and Volvo FE. image/pjpeg 204 KB